İran ve ABD Arasındaki Müzakerelerde İlk Tur Sona Erdi: Irakçı Petrol Ambargosunun Kaldırıldığını ve Deniz Ablukasının Bittiğini Açıkladı
İran ve ABD arasında üst düzeyde gerçekleştirilen ilk tur görüşmeler sona erdi. İranlı yetkililer, müzakere yerinden ayrılırken, teknik görüşmelerin hafta boyunca İsviçre'de devam edeceği belirtildi. İran Dışişleri Bakanı, görüşmeler hakkında yaptığı açıklamada, İran'ın petrol ve petrokimya ihracatına yönelik ambargonun askıya alındığını ve deniz ablukasının sona erdiğini bildirdi. Ayrıca, dondurulmuş bazı İran varlıklarının da serbest bırakıldığı ifade edildi. Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğuyla gerçekleşen görüşmelerde, Hürmüz Boğazı'nda olası olayları ve yanlış anlaşılmaları önlemek amacıyla İran ve ABD arasında bir 'iletişim hattı' kurulması konusunda anlaşmaya varıldığı kaydedildi.
İran ve ABD arasındaki üst düzey müzakerelerin ilk turunun petrol ambargosunun askıya alınması ve deniz ablukasının kaldırılması gibi somut sonuçlarla tamamlanması, diplomatik çözüm arayışlarında önemli bir gelişmedir. İletişim hattı kurulması kararı, gerilimi azaltma ve olası yanlış anlaşılmaları önleme potansiyeli taşımaktadır. Ancak, bu adımların kalıcı bir normalleşmeye dönüşüp dönüşmeyeceği, teknik görüşmelerin başarısına ve iki ülke arasındaki derin güvensizliklerin ne ölçüde aşılabileceğine bağlı olacaktır. Dondurulmuş varlıkların serbest bırakılması gibi adımlar, müzakerelerin ivme kazanmasına katkı sağlayabilirken, bölgesel güvenlik ve nükleer anlaşma gibi daha karmaşık konuların çözümünde uzun bir yol olduğu açıktır.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →