iOS Tarayıcıları WebKit Yerine Rakip Motorlarla Yüzde 30 Daha Yavaş Çalışıyor: Microsoft İddiası

📌 Diğer 📰 Germany 🕐 3 saat önce
iOS Tarayıcıları WebKit Yerine Rakip Motorlarla Yüzde 30 Daha Yavaş Çalışıyor: Microsoft İddiası

Microsoft'un iddialarına göre, Apple'ın iOS işletim sistemindeki tarayıcılar, kendi WebKit motoru yerine rakip motorları kullandığında yüzde 30 daha yavaş performans sergiliyor. Avrupa Birliği'nde tarayıcı üreticilerinin kendi motorlarını kullanmasına izin verilse de, ABD'de bu durumun geçerli olmadığı belirtiliyor.

Bu durum, kullanıcıların internette gezinme deneyimini olumsuz etkileyebilir. Microsoft, bu performans farkının, kullanıcıların daha yavaş bir deneyim yaşamasına neden olduğunu savunuyor.

🧠 Editör Yapay Zekâ Analizi

Microsoft'un iOS tarayıcılarının performansına ilişkin iddiaları, mobil işletim sistemlerindeki motor seçimlerinin kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisini gündeme getiriyor. Apple'ın kendi WebKit motorunu kullanmaya zorlaması, teorik olarak daha iyi performans vaat etse de, Microsoft gibi üçüncü taraf geliştiricilerin farklı motorlarla daha yavaş deneyimler yaşadığına dair iddialar, rekabet ve yenilikçilik açısından soru işaretleri yaratıyor. Avrupa Birliği'nin bu konuda daha esnek bir yaklaşım benimsemesi, pazarın dinamizmini artırma potansiyeli taşıyor. Ancak, bu durumun kullanıcılar için hangi motorun daha iyi performans sunduğu konusundaki tartışmaları da beraberinde getireceği açıktır.

📌 Kaynak

Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.

Orijinal haberi oku →
📱
News AI World — Mobil uygulama
Bu haberleri 45 dilde, anlık çeviriyle cebinde. Erken erişim için Gmail adresini bırak.
← Tüm haberlere dön