Güney Kore Eski Bakanı Olağanüstü Haldeki Rolü Nedeniyle 25 Yıl Hapis Cezasına Çarptırıldı
Güney Kore'nin eski Adalet Bakanı Park Sung-jae, Seul'deki bir mahkeme tarafından 25 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme, Park'ın Aralık 2024'te Başkan Yoon Suk-yeol tarafından ilan edilen ve parlamentoyu devre dışı bırakmayı amaçlayan olağanüstü hal ilanında önemli bir rol oynadığına hükmetti. Muhalefetin çoğunlukta olduğu parlamentonun Kuzey Kore ile yakın bağları olduğu ve hükümet politikalarını engellemeye çalıştığı gerekçesiyle ilan edilen olağanüstü hal, sadece birkaç saat sürdü. Mahkeme, Park'ın, muhalefet üyelerinin olası tutuklanmalarına hazırlık olarak hapishane kapasitelerini değerlendirme talimatı verdiğini ve savcıları Yoon'un kontrolü altına almayı planladığını tespit etti. Savcılık 20 yıl hapis cezası talep etmişti. Eski Başkan Yoon'a daha önce isyan suçundan ömür boyu hapis cezası verilmişti. Eski Başbakan Han Duck-soo 15 yıl, eski Savunma Bakanı Kim Yong-hyun ise 3 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Park, suçlamaları reddetti.
Güney Kore'de eski Adalet Bakanı Park Sung-jae'ye verilen 25 yıl hapis cezası, siyasi gücün kötüye kullanılması ve demokratik kurumların zayıflatılmasına yönelik ciddi bir uyarı niteliği taşıyor. Olağanüstü hal ilanının, parlamentoyu devre dışı bırakma amacı taşıması ve bu süreçte bakanların rolü, hukukun üstünlüğü ilkesinin ihlali olarak değerlendiriliyor. Mahkemenin, Park'ın muhalefeti baskı altına almaya yönelik eylemlerini kanıtlaması, yargı bağımsızlığının önemini vurguluyor. Bu tür olaylar, demokratik sistemlerde güçler ayrılığı ilkesinin korunmasının ve siyasi liderlerin hesap verebilirliğinin ne kadar hayati olduğunu gösteriyor. Gelecekte, benzer kriz durumlarında, sivil toplumun ve uluslararası kuruluşların rolü, demokratik değerlerin korunmasında kritik bir faktör olabilir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →