BM: Mayıs, 2022'den Bu Yana Siviller İçin En Ölümcül Ay Oldu

📌 Diğer 📰 Ukraine 🕐 1 gün önce
BM: Mayıs, 2022'den Bu Yana Siviller İçin En Ölümcül Ay Oldu

Birleşmiş Milletler (BM), Rus hava saldırıları nedeniyle Ukrayna'da Mayıs ayında hayatını kaybeden ve yaralanan sivil sayısının, Nisan 2022'den bu yana en yüksek seviyeye ulaştığını bildirdi. BM İnsan Hakları Yüksek Komiserliği'nin verilerine göre, Mayıs ayında en az 274 sivil hayatını kaybetti ve 1763 kişi yaralandı.

BM Genel Sekreter Yardımcısı Mohammed Khaled Hiari, bu rakamların, Rusya'nın Ukrayna'yı tam ölçekli işgalinin başlangıcından bu yana kaydedilen en yüksek aylık kayıp ve yaralanma sayısı olduğunu belirtti. Hiari, gerçek rakamların muhtemelen daha yüksek olduğunu ekledi ve acil ateşkes çağrısında bulundu.

🧠 Editör Yapay Zekâ Analizi

BM'nin Ukrayna'daki sivil kayıplarına ilişkin raporu, savaşın insani boyutunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Mayıs ayının, Nisan 2022'den bu yana siviller için en ölümcül ay olması, çatışmaların şiddetlendiğini ve sivil halkın güvenliğinin ciddi şekilde tehlikeye girdiğini gösteriyor. BM'nin acil ateşkes çağrısı, diplomatik çözümlerin ne kadar acil olduğunu vurguluyor. Bu tür raporlar, uluslararası kamuoyunun dikkatini savaşın yıkıcı etkilerine çekerek barışçıl çözümlerin bulunması yönündeki baskıyı artırmayı amaçlıyor. Ancak, savaşın devam ettiği sürece sivil kayıpların önlenmesi ve insani yardımın ulaştırılması en büyük zorluk olmaya devam edecek.

📌 Kaynak

Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.

Orijinal haberi oku →
📱
News AI World — Mobil uygulama
Bu haberleri 45 dilde, anlık çeviriyle cebinde. Erken erişim için Gmail adresini bırak.
← Tüm haberlere dön