Buğday Çiftçileri, Üretimi Artırmak İçin Desteklenecek
Tanzanya hükümeti, iç üretimi artırmak ve ithalata bağımlılığı azaltmak amacıyla 2026/27 mali yılında sübvansiye programı kapsamında çiftçilere 700 ton buğday tohumu dağıtmayı planlıyor. Tarım Bakan Yardımcısı David Silinde, Ulusal Meclis'te yaptığı açıklamada, hükümetin ayrıca kaliteli tohum tedarikini sağlamak için büyük ölçekli tarım projelerinde özel buğday tohumu üretim merkezleri kurmayı da hedeflediğini belirtti.
Bu girişimler, ulusal buğday üretimini artırma, ithalata bağımlılığı azaltma ve döviz rezervleri üzerindeki baskıyı hafifletme yönündeki daha geniş bir stratejinin parçası.
Silinde, 2025/26 mali yılında da buğday üretimini artırmaya yönelik çeşitli müdahalelerin uygulandığını, bu kapsamda önemli yetiştirme alanlarına 500 ton buğday tohumu dağıtıldığını ve üretim maliyetlerini düşürmek için gübre sübvansiyonları sağlandığını söyledi.
Tanzanya hükümetinin buğday üretimine yönelik destekleme programları, ülkenin tarımsal kalkınma stratejisinin önemli bir parçasını oluşturuyor. İthalata bağımlılığı azaltma ve döviz rezervlerini koruma hedefi, buğday gibi temel bir gıda maddesinin yerel üretiminin artırılmasını zorunlu kılıyor. Sübvansiyonlar, modern tarım makinelerinin kullanımı ve yerel işlemcilerle yapılan ön alım anlaşmaları, çiftçilerin gelir güvencesini artırarak üretimi teşvik etmeyi amaçlıyor. Bu tür politikaların başarısı, iklim koşulları, çiftçilerin adaptasyon yeteneği ve küresel piyasa fiyatlarındaki dalgalanmalar gibi faktörlere de bağlı olacaktır.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →