İran, ABD Saldırılarından Zarar Gören Nükleer Tesisleri Müfettişlere Kapatıyor
İran Dışişleri Bakanlığı, ABD ile savaşın ardından zarar gören nükleer tesislerine Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerinin denetim yapmasına izin vermeyeceğini açıkladı. Bakanlık sözcüsü Esmaeil Baghaei, bu tür bir denetim için protokol olmadığını belirtti. İran'ın Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Anlaşması (NPT) ve UAEA ile olan mevcut yükümlülüklerine bağlı kalacağını vurguladı. Baghaei, ABD ile nükleer konu dışındaki diğer meselelerin müzakere edilmeden önce tüm konuların netleştirilmesini beklediklerini ifade etti. Ayrıca, Tahran'ın savunma yetenekleri ve füze programının müzakere konusu olmayacağını söyledi. Bu açıklama, ABD Başkanı Donald Trump ve Başkan Yardımcısı J.D. Vance'in önceki günlerdeki açıklamalarıyla çelişiyor.
İran'ın nükleer tesislerine UAEA müfettişlerinin erişimini reddetmesi, ABD-İran ilişkilerindeki gerilimin devam ettiğini ve nükleer meselenin hala hassas bir konu olduğunu gösteriyor. Bu durum, uluslararası denetim mekanizmalarının etkinliği ve nükleer silahların yayılmasının önlenmesi çabaları açısından önemli zorluklar teşkil ediyor. Yapay zeka destekli analizler, İran'ın nükleer programındaki olası gelişmeleri izleyebilir ve uluslararası topluma daha doğru bilgiler sunabilir. Ancak, diplomatik çözümler ve karşılıklı güvenin tesisi, bu tür karmaşık sorunların çözümünde hala en etkili yol olarak öne çıkıyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →