Yolsuzluk Davasında Eski Emniyet Genel Müdürü Benazir'e Karşı Dört Kişinin Daha İfadesi Alındı

📌 Diğer 📰 Bangladesh 🕐 4 saat önce
Yolsuzluk Davasında Eski Emniyet Genel Müdürü Benazir'e Karşı Dört Kişinin Daha İfadesi Alındı

Polis eski Genel Müdürü Benazir Ahmed'in yasadışı mal edinme davasında, mahkeme savcılığı tarafından dört kişinin daha ifadesi alındı. Davayı, Yolsuzlukla Mücadele Komisyonu (DDC) açtı. Salı günü, Dakka'daki Özel Mahkeme-5 hakimi Abdullah Al Mamun huzurunda tanıklar ifadelerini verdi. İfadelerin alınmasının ardından mahkeme, davanın bir sonraki duruşmasını 1 Temmuz'a erteledi. DDC avukatı Mir Ahmed Ali Salam, davada toplam 28 tanık olduğunu ve bunlardan 8'inin ifadesinin alındığını söyledi. Avukat, davanın yargı sürecini hızlandırmaya çalıştıklarını belirtti. Bu davada ifade verenler arasında Narsingdi Vergi Dairesi başkanı yardımcısı Sohel Mia, Narayanganj Sonargaon tapu sicil müdürü Riyajul Islam, kamu işleri bölümü alt bölüm mühendisi Asif Ayan Bakhs ve DDC başkan yardımcısı Sirajul Haque yer alıyor. DDC başkan yardımcısı Hafizul Islam, 15 Aralık 2024'te Benazir Ahmed hakkında dava açtı. DDC, 30 Kasım'da iddianameyi sundu. 8 Mart'ta mahkeme, iddianameyi kabul ederek Benazir hakkında tutuklama emri çıkardı. Mahkemeye katılmadığı için 3 Mayıs'ta gıyabında dava açılmasına ve yargılamanın başlamasına karar verildi. Dubai'den Benazir'in nasıl geri getirileceği ve Interpol'ün kırmızı bültenine ilişkin geçmiş deneyimler de gündemde. Interpol'ün kırmızı bülteni uyarınca Benazir, 12 Haziran'da Birleşik Arap Emirlikleri'nin Dubai kentinde polis tarafından tutuklandı. Bangladeş hükümeti onu ülkeye geri getirmeye çalışıyor ve BAE'ye resmi bir yazı gönderildi. DDC'nin açtığı davada, Benazir'in beyan edilmemiş 11 milyon 443 bin 776 Taka değerinde mal edindiği iddia ediliyor. İddianamede, yasadışı yollarla elde edilen paranın niteliği ve sahipliği gizlenerek çeşitli banka hesaplarına, işletmelere ve ortak sermayeli şirketlere yatırıldığı, aktarıldığı ve dönüştürüldüğü belirtiliyor. Dubai'de eski Emniyet Genel Müdürü Benazir Ahmed tutuklandı.

🧠 Editör Yapay Zekâ Analizi

Eski Emniyet Genel Müdürü Benazir Ahmed hakkındaki yolsuzluk davasında ifade veren tanık sayısı arttıkça, davanın ciddiyeti daha da belirginleşiyor. 11 milyon Taka'dan fazla mal edindiği iddia edilen Ahmed'in durumu, Bangladeş'te yolsuzlukla mücadele konusunda önemli bir dönüm noktası olabilir. Interpol'ün kırmızı bülteniyle Dubai'de tutuklanması ve ülkeye iade edilmesi çabaları, uluslararası hukukun ve adalet sisteminin işleyişini de gözler önüne seriyor. Davanın hızlı bir şekilde sonuçlanması ve adaletin yerini bulması, kamuoyunda güveni yeniden tesis etmek ve benzer suçların önlenmesi açısından büyük önem taşıyor. Bu dava, Bangladeş'te yolsuzlukla mücadeledeki kararlılığı ve şeffaflığı göstermesi açısından da kritik bir örnek teşkil ediyor.

📌 Kaynak

Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.

Orijinal haberi oku →
📱
News AI World — Mobil uygulama
Bu haberleri 45 dilde, anlık çeviriyle cebinde. Erken erişim için Gmail adresini bırak.
← Tüm haberlere dön