Hesapla Rüşvet İsteyen PIO Görevden Alındı, Soruşturma Başlatıldı
Panchagarh'ın Debiganj ilçesinde, TR-Khabika-Kabita projelerinde %15 rüşvet istediği iddia edilen Proje Uygulama Yetkilisi (PIO) Babul Chandra Roy görevden alınarak Afet Yönetimi Genel Müdürlüğü'ne atandı. Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.
PIO'nun, hesap makinesiyle 'Eğer %15 verirseniz, 38 bin gelir' diyerek rüşvet istediği bir videonun sosyal medyada yayılmasının ardından bu karar alındı. İlk Alo gazetesi de dahil olmak üzere çeşitli medya kuruluşları olayı haberleştirdi.
Kamu görevlilerinin rüşvet talepleri, yolsuzluğun en yaygın ve yıkıcı biçimlerinden biridir. Panchagarh'ta yaşanan olay, bu tür yolsuzlukların ne kadar pervasızca yapılabildiğini ve hesap makinesiyle rüşvet pazarlığına kadar varabildiğini gösteriyor. Proje Uygulama Yetkilisi'nin görevden alınması ve hakkında soruşturma başlatılması, bu tür eylemlere karşı bir caydırıcılık oluşturabilir. Ancak, soruşturmanın şeffaf ve adil bir şekilde yürütülmesi, sorumluların cezalandırılması ve benzer olayların tekrar yaşanmaması için gerekli önlemlerin alınması büyük önem taşıyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →