Jokic: "Sırbistan Kaptanlığına Değer Miyim Bilmiyorum, Ama Elimden Geleni Yapacağım"
Nikola Jokic'in 2027 Dünya Kupası elemeleri için Sırbistan milli takımı medya günündeki açıklamaları. Milli takıma katılımıyla ilgili olarak: 'Belki de bunun bir kısmı, son turnuvada elde ettiğimiz hayal kırıklığı yaratan sonuçtan dolayı bir suçluluk duygusundan kaynaklanıyor. Utanmadan eve dönebilmek için. Ait olduğumuz yere geri dönmek istiyoruz.' Takım kaptanı olmasıyla ilgili olarak: 'Bu onur ve ayrıcalık bana verildi. Bundan önce pek çok büyük ismin 'kaptanlık bandını taktığını' düşünürsek, tam olarak buna değip değmediğimden emin değilim. Burada benden daha yaşlı çocuklar var, ama koç bana güvendi. Sahada bu sorumluluğu üstlenmek için elimden geleni yapacağım.' Milli takıma katılma duygusuyla ilgili: 'Her zaman aynı duygu. Bu adamların birkaçıyla geçmişte oynadım, diğerlerini ilk kez tanıyorum. Burada olmak her zaman bir ayrıcalık ve zevk. Birlikte vakit geçiriyoruz, deneyimin tadını çıkarıyoruz...' Denver ile yaptığı sezonla ilgili: 'İlk turda elendik. Bazıları daha fazlasını yapabileceğimizi söylüyor, ama sizi playoff'larda yenen bir takım varsa, o takım daha iyidir. Kazanabilseydik, yapardık.' Sırp taraftarların milli takımı ne kadar sevdiğiyle ilgili: 'İç saha maçımızı dolu bir stadyumda oynayacağımızı umuyoruz. Neler için savaştığımızı bildiğimiz için ihtiyacımız olan tüm motivasyona sahibiz. Seyircimizin önünde, halkımızın önünde ve bayrağımızın altında oynamak her zaman özeldir. Mümkün olduğunca çok insanı tribünde görmek isteriz.' Milli takımdan aldığı duygularla ilgili: 'Duygular kesinlikle çok daha güçlü ve farklı. Burada oyuncuları ve koçları temsil ediyorsunuz. Şehrinizi, ülkeninizi ve ailenizi temsil ediyorsunuz. Duygular inanılmaz derecede güçlü.' Tiyatro ziyaretleriyle ilgili: 'Amerika'da da bazen tiyatroya gidiyorum. Normal bir insan gibi yaşamaya çalışıyorum. Tadını çıkarıyorum...' Alibegovic, milli takım koçuyla ilgili: 'Koçu uzun zamandır tanıyorum. Ortak arkadaşlarımız var. Hatta birbirimize karşı koçluk yaptık.'
Nikola Jokic'in Sırbistan milli takımı kaptanlığına dair mütevazı açıklamaları, onun karakterinin ve liderlik anlayışının bir yansıması. Kendi değerinden emin olmasa da, koçun güvenini boşa çıkarmamak için elinden geleni yapacağını belirtmesi, sorumluluk bilincini gösteriyor. Milli takıma katılımının, önceki turnuvadaki hayal kırıklığı yaratan sonuçtan kaynaklanan bir 'suçluluk duygusu'ndan beslenmesi, onun takımına ve ülkesine olan bağlılığını ortaya koyuyor. Jokic'in, 'ait olduğumuz yere geri dönmek' vurgusu, Sırbistan'ın basketboldaki geçmiş başarılarına ve gelecekteki hedeflerine işaret ediyor. Kendi sezonunu 'ilk turda elendik' diyerek değerlendirmesi ve rakip takımı överek 'daha iyilerdi' demesi, sporcu ahlakının ve centilmenliğin bir göstergesi. Taraftarların desteğini önemsediğini ve milli takımın temsil ettiği değerlerin bilincinde olduğunu belirtmesi, onun sadece bir oyuncu değil, aynı zamanda bir rol model olduğunu da kanıtlıyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →