Hormuz Boğazı'ndan Gemi Trafiği Artıyor, Ancak Ticaret Eski Seviyesine Dönmedi
ABD ve İran arasındaki niyet beyanının ardından Hormuz Boğazı'ndan geçen gemi trafiği arttı. Kpler veri şirketine göre, geçen hafta sonu 36'dan fazla yük gemisi boğazdan geçti. Ancak, savaş öncesi günde 100'den fazla geminin geçtiği ve uluslararası petrol ticaretinin kritik geçiş noktası olan boğazdaki trafik henüz eski seviyesine ulaşmadı. Kpler, mayınlarla dolu ana rotanın hala kapalı olduğunu ve gemilerin İran veya Umman sularından geçen daha küçük rotaları kullandığını belirtti. İran ve Umman, boğazı uluslararası denizciliğe açık tutma konusunda anlaştı.
Hormuz Boğazı'ndaki gemi trafiğinin artması, Orta Doğu'daki gerilimin azalması ve ticari faaliyetlerin yeniden canlanması açısından olumlu bir gelişme olarak görülüyor. Ancak, ticaretin henüz savaş öncesi seviyesine ulaşamaması, bölgesel istikrarsızlığın ve lojistik zorlukların devam ettiğini gösteriyor. İran ve Umman'ın boğazı açık tutma konusundaki anlaşması, uluslararası petrol ticaretinin güvenliği açısından kritik öneme sahip. Bu türden anlaşmalar, küresel enerji piyasalarındaki dalgalanmaları azaltmaya ve ekonomik istikrarı sağlamaya yardımcı olabilir. Ancak, İran'ın olası vergi politikaları ve ABD ile arasındaki gerilim, bu iyimserliği sınırlayabilir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →