Sağlık Çalışanları: 'Rüşvet' ve Düşük Maaşlar İçin Protesto
Venezuela'da sağlık çalışanları, düşük maaşlar ve sistemdeki yolsuzluk iddiaları ('chanchullos') nedeniyle protesto etti. Caracas Hemşireler Koleji Başkanı Ana Rosario Contreras, hastanelerde hastalardan cihaz veya test ücreti alınarak 'ücretsizlik ilkesinin' ihlal edildiğini belirtti.
Sağlık çalışanları, Sağlık Bakanlığı ve Çalışma Bakanlığı önünde toplandı. Talepleri arasında maaş iyileştirmeleri ve sistemdeki usulsüzlüklerin giderilmesi yer alıyor. Sendika koordinatörü Mauro Zambrano, hastanelerin belirli ticari firmalarla iş birliği yaparak hastalara özel ürünleri veya ekipmanları kullanmaya zorladığını iddia etti.
Contreras, ülkede 120 bin hemşireden sadece 56 bininin kaldığını belirterek, sağlık sektöründeki personel kaybına dikkat çekti. Protestocular, talepleri karşılanmazsa eylemlerini artıracakları konusunda uyarıda bulundu.
Venezuela'daki sağlık çalışanlarının protestosu, ülkedeki ekonomik krizin ve kamu hizmetlerindeki aksaklıkların derinliğini gözler önüne seriyor. Düşük maaşlar, yolsuzluk iddiaları ve temel sağlık hizmetlerinde yaşanan sorunlar, hem sağlık çalışanlarının motivasyonunu düşürüyor hem de halk sağlığını tehdit ediyor. Sağlık sektöründeki personel kaybı, gelecekteki hizmet kapasitesi üzerinde ciddi bir baskı oluşturacaktır. Bu durum, sadece ekonomik değil, aynı zamanda insani bir krizin de göstergesidir ve acil çözüm gerektirmektedir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →