Eski İsrail Başbakanı Bennett: İran'a Starlink Cihazları Kaçırdık
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, İsrail'in İran'daki hükümet karşıtı protestoculara destek amacıyla Starlink internet alıcılarını ülkeye kaçırdığını itiraf etti. Bennett, 2021-2022 yılları arasındaki başbakanlığı döneminde, İran'da internet ve sosyal ağların sürekliliğini sağlamak için on binlerce Starlink alıcısının ülkeye sokulması sürecini başlattığını söyledi. Ancak Bennett, mevcut İsrail hükümetinin bu planları hayata geçirmediğini ve protestolar sırasında gerekli altyapının hazır olmadığını belirtti. Starlink, Elon Musk'ın SpaceX şirketine ait bir uydu internet hizmetidir. İran daha önce İsrail ve ABD'yi, ülkesinin güvenliğini baltalamak amacıyla bu cihazları kaçırmakla suçlamıştı. Bennett, tekrar başbakan olması halinde İran hükümetini devirmek amacıyla ülkenin altını oymaya devam edeceğini de sözlerine ekledi.
Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett'in İran'a Starlink cihazları kaçırma itirafı, uluslararası ilişkilerde siber savaş ve istihbarat operasyonlarının ne denli karmaşıklaştığını gözler önüne seriyor. Bennett'in, protestoculara destek amacıyla bu tür bir teknolojik müdahalede bulunma girişimleri, devletlerin iç işlerine karışma sınırlarını zorlayan bir gelişme olarak değerlendirilebilir. Mevcut İsrail hükümetinin bu planları uygulamaması, Bennett'in 'beceriksiz' olarak nitelediği politik duruşunu sorgulatırken, İran'ın bu tür müdahalelere karşı aldığı önlemlerin de ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Bu durum, teknolojik gelişmelerin jeopolitik rekabet alanında nasıl kullanılabileceği ve siber güvenlik tehditlerinin nasıl evrilebileceği konusunda önemli dersler içeriyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →