Afganistan'dan Ayrılan Son ABD'li General Görevden Ayrılıyor
Afganistan'dan ayrılan son ABD askeri olarak bilinen General Christopher Donahue, Avrupa ve Afrika'daki ABD kuvvetleri komutanlığı görevinden beklenmedik bir şekilde ayrılıyor. Donahue, görevine başladıktan sadece 18 ay sonra görevini bırakacak. ABD Ordusu'ndan yapılan açıklamaya göre, NATO Müttefik Kara Komutanlığı komutanı olan General Donahue, 2 Temmuz'da komutayı devredecek. Bu ayrılık, Savunma Bakanı Pete Hegseth'in 'daha az general, daha çok asker' sloganıyla ordu üst düzey kadrolarını inceltme çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor. Donahue, emekli olan veya görevinden erken ayrılan yaklaşık iki düzine üst düzey askeri liderden sonuncusu oldu.
General Christopher Donahue'nin beklenmedik görevden ayrılışı, ABD askeri liderliğindeki bir değişim sürecinin parçası olarak görülüyor. Savunma Bakanı Pete Hegseth'in 'daha az general, daha çok asker' politikası, ordunun yapısı ve komuta kademesindeki olası bir yeniden yapılanmaya işaret ediyor. Afganistan'dan ayrılan son ABD askeri olmasıyla sembolik bir figür haline gelen Donahue'nin ayrılışı, stratejik önceliklerdeki değişimleri veya kişisel nedenleri de içerebilir. Bu tür üst düzey görev değişiklikleri, askeri operasyonların sürekliliği ve ulusal güvenlik stratejilerinin uygulanması açısından önemli sonuçlar doğurabilir. Ordunun üst kademesindeki bu tasfiye sürecinin, uzun vadede ABD'nin küresel askeri duruşunu nasıl etkileyeceği yakından takip edilmelidir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →