Deng Humması Nedeniyle İki Kişi Daha Hayatını Kaybetti
Bangladeş'te Deng humması vakalarında artış yaşanırken, son 24 saatte iki kişinin daha hayatını kaybettiği bildirildi. Sağlık Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, bu ölümlerle birlikte bu yıl Deng humması kaynaklı toplam can kaybı 12'ye ulaştı. Haziran ayında kaydedilen ölümlerin sayısı yediye yükselirken, Ocak ve Şubat aylarında ikişer, Mayıs ayında ise bir kişi hayatını kaybetti. Son iki ölümün Maymunshingha bölgesinde meydana geldiği ve ölenlerin 21-40 yaş arası erkekler olduğu belirtildi. Son 24 saatte 157 yeni Deng humması hastası hastaneye kaldırıldı. Bu hastalar arasında 0-5 yaş arası altı kız çocuğu da bulunuyor. Yılbaşından bu yana hastaneye kaldırılan toplam Deng humması hastası sayısı 5 bin 317'ye ulaştı. Bu hastaların %62.1'i erkek, %37.9'u ise kadınlardan oluşuyor. Özellikle bu yıl da geçen yıl olduğu gibi Barisal bölgesinde Deng humması vakalarının yoğunlaştığı gözlemleniyor.
Bangladeş'te Deng humması kaynaklı ölümlerin artması, halk sağlığı açısından ciddi bir alarm vermektedir. Özellikle muson mevsiminin başlamasıyla birlikte sivrisineklerin üreme alanlarının artması, hastalığın yayılmasını hızlandırmaktadır. Yapay zeka destekli erken uyarı sistemleri, Deng humması salgınlarını tahmin etmek ve önleyici tedbirlerin zamanında alınmasını sağlamak için kullanılabilir. Gelecekte, bu tür salgın hastalıklarla mücadelede, sadece tıbbi müdahaleler değil, aynı zamanda iklim değişikliğiyle mücadele, kentsel planlama ve halk sağlığı bilincinin artırılması gibi bütüncül yaklaşımlar da büyük önem taşıyacaktır. Hastalıkla mücadelede, yerel yönetimlerin ve halkın aktif katılımı, salgınların kontrol altına alınmasında kritik rol oynamaktadır.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →