Trump ve İran Arasındaki Gerilim Sürerken IAEA Denetçileri İran'a Gönderiliyor
ABD Başkanı Donald Trump, İran'ın ABD ile yaptığı anlaşmadaki performansından memnun olduğunu belirterek, 'İstediklerimizi yapacaklar, aksi takdirde gerekli olanı yaparız' dedi. Buna karşılık, İranlı yetkili İsmail Bakayi, 'İranlılar, düşmanın kin ve nefretinin sadece bir anlaşmayla sona ermeyeceğini biliyor' diyerek ABD'nin niyetlerinden şüphe duyduğunu ifade etti. İran Dışişleri Bakanlığı sözcüsü de ABD'nin anlaşma hakkındaki çelişkili açıklamalarının, İranlıların güvensizliğini azaltmaya yardımcı olmayacağını belirtti. Bu sözlü gerilim sürerken, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (IAEA) Başkanı Rafael Grossi, Tahran ve Washington arasındaki anlaşmanın bir maddesi uyarınca IAEA denetçilerinin İran'a gönderileceğini duyurdu. Dünya Kupası da grup aşamasının son turlarına girmiş durumda.
Donald Trump'ın İran'a yönelik sert açıklamaları ve İsmail Bakayi'nin buna karşılık verdiği güvensizlik dolu yanıt, iki ülke arasındaki diplomatik gerilimin devam ettiğini gösteriyor. Bu sözlü çatışma ortamında, IAEA denetçilerinin İran'a gönderilmesi, nükleer anlaşmanın uygulanması ve uluslararası denetimin sürdürülmesi açısından kritik bir gelişme. Ancak, ABD ve İran arasındaki temel güvensizlik ve siyasi farklılıklar devam ettiği sürece, nükleer anlaşmanın uzun vadeli geleceği belirsizliğini koruyacaktır. Bu durum, bölgesel istikrar ve küresel nükleer güvenlik açısından önemli riskler barındırıyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →