Fransız Doktor Ebola Kapınca Beş Kişi İzolasyona Alındı
Dün Ebola virüsü taşıdığı tespit edilen Fransız doktorla aynı uçakta seyahat eden beş kişi, önlem amacıyla izolasyona alındı. Fransa Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, bu kişilerin 21 gün boyunca gözlem altında tutulacağı belirtildi.
Doktor, Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde (DKC) görev yaparken virüse yakalandı. DKC'de büyük bir Ebola salgını devam ediyor. Doktorun hangi yolla enfekte olduğuna dair incelemeler sürüyor, zira protokollere göre, enfekte kişilerle temas eden sağlık çalışanları genellikle üç hafta karantinaya alınmalı.
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), halkı paniğe kapılmamaları konusunda uyardı. WHO Genel Direktörü Tedros Ghebreyesus, son 50 yılda Afrika kıtası dışında 30'dan az Ebola vakası görüldüğünü ve diğer Avrupa ülkeleri için riskin düşük olduğunu belirtti.
Fransız bir doktorun Ebola virüsü kapması ve aynı uçakta seyahat eden beş kişinin izolasyona alınması, küresel sağlık güvenliği açısından önemli bir uyarı niteliği taşıyor. Demokratik Kongo Cumhuriyeti'ndeki salgının uluslararası boyut kazanma potansiyeli, erken teşhis, hızlı müdahale ve etkili karantina uygulamalarının ne kadar kritik olduğunu bir kez daha gösteriyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) paniğe kapılmama çağrısı ve riskin düşük olduğunu belirtmesi, durumu kontrol altında tutma çabasını yansıtsa da, virüsün yayılma potansiyeli göz ardı edilmemeli. Bu olay, küresel sağlık sistemlerinin, salgınlara karşı hazırlıklı olma ve uluslararası iş birliğini güçlendirme gerekliliğini vurguluyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →