Hükümet, Uyuşturucu Davaları İçin Ayrı Mahkemeler Kuracak: İçişleri Bakanı
İçişleri Bakanı Salahuddin Ahmed, mevcut yasaların uyuşturucu kontrolünde yetersiz kaldığını belirterek, yasanın revize edileceğini ve önümüzdeki günlerde parlamentoya sunulacağını açıkladı. Bakan, revize edilen yasada uyuşturucu davaları için ayrı mahkemeler kurulması teklif edildiğini söyledi. Mevcut yasaların uyuşturucuyla mücadelede yetersiz kaldığını ve uyuşturucu kontrol birimi personelinin kapasitesinin artırılamadığını belirten Bakan, uyuşturucu tacirlerinin silahlı gruplara sahip olduğunu ve operasyonlarda personelin silahsız olduğunu ifade etti. Yeni yasa ile gözaltı merkezleri, nakliye imkanları, köpek timleri ve modern silahlar sağlanacak.
Uyuşturucuyla mücadelede etkin bir hukuki ve operasyonel çerçeve oluşturmak, toplumsal güvenlik açısından hayati önem taşır. İçişleri Bakanı'nın açıklamaları, mevcut yasal düzenlemelerin yetersizliğini ve operasyonel kapasite eksikliğini ortaya koymaktadır. Uyuşturucu davaları için ayrı mahkemeler kurulması ve kolluk kuvvetlerinin yeteneklerinin artırılması, bu küresel sorunla mücadelede atılması gereken önemli adımlardır. Ancak, bu tür önlemlerin, kök nedenlere inen önleyici stratejilerle desteklenmesi, uzun vadeli başarı için elzemdir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →