Kişinev'den Tiraspol'a '1+1' Formatında Toplantı Daveti
Moldova'nın başkenti Kişinev, Transdinyester'deki ayrılıkçı yönetim Tiraspol'a, '1+1' formatında bir toplantı düzenleme teklifinde bulundu. Yeniden entegrasyon konularından sorumlu Başbakan Yardımcısı Valeriu Chiveri, hükümet toplantısı sonrasında yaptığı açıklamada, temmuz ayı sonunda yapılması planlanan toplantıda 'yakınsama fonu'nun ele alınacağını belirtti. Kişinev, Tiraspol heyetini başkentte ağırlamaya hazır olduklarını ifade etti. Bu teklif, Transdinyester sorununun çözümüne yönelik diplomatik çabaların bir parçası olarak görülüyor.
Kişinev'in Tiraspol'a '1+1' formatında bir toplantı teklif etmesi, Transdinyester sorununun çözümüne yönelik diplomatik sürecin devam ettiğini gösteriyor. 'Yakınsama fonu' gibi ekonomik konuların gündeme getirilmesi, taraflar arasında güven inşa etme ve iş birliğini teşvik etme potansiyeli taşıyor. Ancak, bu tür müzakerelerin başarısı, tarafların siyasi iradesine ve uzlaşma eğilimlerine bağlı olacaktır. Moldova'nın toprak bütünlüğünün yeniden sağlanması, bölgedeki istikrar ve kalkınma için kritik öneme sahip. Bu toplantının, Transdinyester sorununun barışçıl ve kalıcı bir çözüme ulaşılması yolunda atılmış önemli bir adım olması umuluyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →