Bangladeş'te Yıllık Kalkınma Programı (ADP) Uygulaması 16 Yılın En Düşük Seviyesinde
Bangladeş'te bu mali yılın ilk 11 ayında (Temmuz-Mayıs) yıllık kalkınma programı (ADP) uygulaması sadece %48 seviyesinde gerçekleşti. Bu oran, son 16 yılın en düşük seviyesi olarak kaydedildi. Veriler, Uygulama, İzleme ve Değerlendirme Departmanı (IMED) tarafından açıklandı. Bu dönemde kalkınma projelerine 1 trilyon 769 milyar taka harcandı. Hem harcanan para hem de uygulama oranı açısından son altı mali yılın en düşüğü olarak kayıtlara geçti. Bu mali yıl için ADP'nin toplam büyüklüğü 2 trilyon 89 milyar 350 milyon taka. IMED'in web sitesindeki verilere göre, 2010-11 mali yılından bu yana yapılan karşılaştırmalarda, son 16 yılın en düşük uygulama oranı bu yıl görüldü. Genellikle bu dönemde ADP'nin ortalama %65-70'i uygulanırken, bu yıl %50'nin altına düştü. Planlama Bakanlığı yetkilileri, proje uygulama kapasitesindeki eksiklikler, geçici hükümet dönemindeki proje değerlendirmeleri ve harcamalardaki kısıtlamaların bu duruma neden olduğunu belirtiyor.
Bangladeş'te yıllık kalkınma programı (ADP) uygulamasındaki %48'lik oran ve bunun son 16 yılın en düşüğü olması, ülkenin kalkınma projelerindeki yavaşlamayı ve potansiyel verimsizlikleri işaret ediyor. Proje uygulama kapasitesindeki eksiklikler, bürokratik engeller ve finansman sorunları gibi faktörler, bu düşük oranın temel nedenleri arasında gösteriliyor. Özellikle parlamentoya bağlı sekreterlik gibi bazı kurumların proje uygulama oranının sıfır olması dikkat çekici. Bu durum, kamu harcamalarının etkinliği ve kalkınma hedeflerine ulaşma konusundaki ciddi sorunlara işaret ediyor. Gelecekte ADP uygulamasının iyileştirilmesi için proje yönetimi kapasitesinin artırılması, bürokratik süreçlerin basitleştirilmesi ve finansman mekanizmalarının güçlendirilmesi gerekmektedir.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →