S.M.A.K in Gent sluit tot en met zondag door aanhoudende hitte
Het S.M.A.K in Gent sluit tot en met zondag door de aanhoudende hitte. "De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers kunnen in deze omstandigheden niet langer worden gegarandeerd", laat het museum weten.
Het S.M.A.K in Gent sluit tot en met zondag door de aanhoudende hitte. "De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers kunnen in deze omstandigheden niet langer worden gegarandeerd", laat het museum weten.
Ook in het S.M.A.K is het blijkbaar puffen en zweten geblazen. Het museum zelf vindt het alleszins niet verantwoord om nog langer open te blijven tijdens de hittegolf. Daarom sluit het S.M.A.K vanaf vandaag tot en met zondag de deuren.
Alle publieksactiviteiten worden uitgesteld. Ook de opening van de nieuwe presentatie Wirtschaftswerte, van Joseph Beuys, wordt uitgesteld. In die presentatie zit een kunstwerk met gips en boter. "De kans is reëel dat dat werk zou smelten", klinkt het bij het museum. "Dat risico willen we natuurlijk niet nemen."
Voor de rest lopen de kunstwerken en schilderijen in de huidige collectie van het S.M.A.K voorlopig geen risico op schade door de hitte. Wel heeft het museum al vochtmeters bij enkele werken gezet, om de luchtvochtigheid in de gaten te houden.
"Op maandag 29 juni wordt de situatie opnieuw beoordeeld", laat het museum weten. "We begrijpen dat dit een impact heeft op geplande bezoeken en danken bezoekers voor hun begrip."
Het museum onderzoekt op dit moment wel hoe de temperatuurregeling van een deel van de bovenverdieping van het gebouw beter kan. "Dit traject is gericht op een structurele verbetering van de klimaatomstandigheden in het museum."
"We willen die verbeteringen op een zo kort mogelijke termijn uitvoeren. De huidige noodsituatie en de sluiting tonen nog eens aan hoe urgent en nodig die ingrepen zijn."
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →