İki Yıl Eski İlaçla Tedavi Edilen Kadın Böbrek Yetmezliği Yaşadı

📌 Diğer 📰 Vietnam 🕐 4 saat önce
İki Yıl Eski İlaçla Tedavi Edilen Kadın Böbrek Yetmezliği Yaşadı

Vietnam'da 81 yaşındaki bir kadın, iki yıl boyunca eski reçeteyle tansiyon ilacı kullanması ve düzenli kontrole gitmemesi sonucu böbrek yetmezliği geliştirdi. Doktorlar, kontrolsüz yüksek tansiyon ve diyabetin böbrek yetmezliğine yol açtığını belirtti.

🧠 Editör Yapay Zekâ Analizi

81 yaşındaki kadının böbrek yetmezliği geliştirmesi, kronik hastalıkların takibinin ve düzenli tıbbi kontrollerin ne kadar hayati olduğunu gösteriyor. Eski reçetelerle ilaç kullanımının devam etmesi ve doktor kontrolünden uzak durulması, ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu vaka, özellikle yaşlı bireylerin sağlık takibinin önemini ve doktor tavsiyelerine uyulması gerektiğini vurguluyor. Sağlık sistemlerinin, kronik hastaların takibini daha etkin hale getirmesi ve hasta bilinçlendirme programlarını güçlendirmesi büyük önem taşıyor.

📌 Kaynak

Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.

Orijinal haberi oku →
📱
News AI World — Mobil uygulama
Bu haberleri 45 dilde, anlık çeviriyle cebinde. Erken erişim için Gmail adresini bırak.
← Tüm haberlere dön