Sırbistan'da RTÜK benzeri kurum tartışması: AB baskısı mı, siyasi manevra mı?
Sırbistan'da Kültür ve Enformasyon Komitesi'nin aldığı kararlar sonrası, Medya ve İletişim Politikaları Uzmanı Maja Stojanović, bu adımların Avrupa Birliği'nin (AB) baskısı sonucu alındığını ve Sırbistan'da Radyo ve Televizyon Düzenleme Kurumu'na (REM) benzer bir yapının kurulacağını belirtti. Stojanović, 'Yetkililer için REM'in olmaması daha kolay' yorumunu yaptı.
Sırbistan'daki bu gelişme, ülkenin AB üyelik sürecinde medya özgürlüğü ve düzenleyici kurumların bağımsızlığı konusundaki hassasiyetleri gündeme getirmektedir. AB'nin, üye aday ülkelerden medya alanında belirli standartları benimsemesini talep etmesi olağandır. Ancak, bu tür düzenlemelerin siyasi baskı veya kontrol mekanizması olarak kullanılma potansiyeli her zaman mevcuttur. REM benzeri bir kurumun, bağımsız ve şeffaf bir şekilde işleyip işlemediği, Sırbistan'da medya özgürlüğünün geleceği açısından belirleyici olacaktır. Bu süreç, aynı zamanda Sırbistan'ın iç siyasi dinamikleri ve AB ile ilişkilerindeki dengeyi de yansıtmaktadır.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →