AKTOR: Sermaye artırımı ve tahvil ihracı ile finansmanını güçlendiriyor
AKTOR Grubu, önümüzdeki beş yıl için toplam 3 milyar Euro'luk bir geliştirme planını hızlandırmak amacıyla, 650 milyon Euro'luk sermaye artırımı ve 300 milyon Euro'luk tahvil ihracıyla en büyük stratejik finansman programını açıkladı. Grup başkanı Alexandros Exarchou, bu stratejik hamlenin, şirketin iş modelini inşaat odaklı bir yapıdan, imtiyazlar, Kamu-Özel İşbirlikleri (KÖİ), Yenilenebilir Enerji Kaynakları (YEK) ve Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) alanlarında daha geniş ve güçlü bir varlığa sahip entegre bir altyapı grubuna dönüştürmeyi hedeflediğini belirtti. 21 Temmuz'da başlayacak sermaye artırımı için talep toplama sürecinde yabancı yatırımcılara %80, yerli yatırımcılara ise %20 pay ayrılacak. Tahvil ihracı ise özel yerleştirme yoluyla gerçekleştirilecek. Bu adımların tamamlanmasının ardından AKTOR Grubu'nun, Güneydoğu Avrupa'nın en güçlü sermayeli altyapı grubu haline gelmesi ve uluslararası pazarlardaki konumunu güçlendirmesi bekleniyor.
AKTOR Grubu'nun sermaye artırımı ve tahvil ihracı yoluyla finansmanını güçlendirmesi, şirketin büyüme stratejisinin ve altyapı sektöründeki vizyonunun bir göstergesi. İnşaat odaklı bir modelden, imtiyazlar, KÖİ, YEK ve LNG gibi alanlarda daha entegre bir yapıya geçiş hedefi, şirketin pazar çeşitliliğini artırma ve riskleri dağıtma çabasını yansıtıyor. Teknolojinin, altyapı projelerinin planlanması, finansmanı ve yönetilmesinde giderek daha fazla kullanılması bekleniyor. Gelecekte, AKTOR Grubu'nun bu stratejik hamlelerinin, şirketin sürdürülebilir büyümesini sağlaması ve bölgedeki altyapı yatırımlarına önemli katkıda bulunması hedefleniyor. Bu durum, aynı zamanda finansal piyasaların, şirketlerin büyüme ve dönüşüm stratejilerini desteklemedeki rolünü de vurguluyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →