İran Devrim Muhafızları: ABD'nin Yeni Saldırısına Karşılık Bölgedeki ABD Konumlarını Hedef Aldık
İran Devrim Muhafızları, ABD'nin İran'a yönelik yeni bir saldırısına karşılık olarak bölgedeki ABD askeri konumlarını hedef aldıklarını bildirdi. Devrim Muhafızları'ndan yapılan açıklamada, "dünkü (Perşembe) saldırının sert bir cevabı" olduğu belirtildi. ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM) tarafından yapılan açıklamada, ABD savaş uçaklarının İran'ın füze ve drone depolama alanları ile kıyıdaki radar istasyonlarına saldırdığı ifade edildi. CENTCOM, "önemli bir uluslararası ticaret yolu olan Hürmüz Boğazı'ndan geçen ticari faaliyetlerin arttığı bir dönemde İran'ın bu tehlikeli davranışının denizcilik özgürlüğünü baltaladığı" değerlendirmesini yaptı. Bu açıklamaların ardından, İran'ın Kirik limanı yakınlarında ABD saldırılarının gerçekleştiği haberleri geldi. Bu karşılıklı saldırılar, bölgedeki gerilimin daha da tırmanmasına neden oluyor.
İran Devrim Muhafızları'nın ABD askeri konumlarını hedef aldığını açıklaması, Orta Doğu'daki mevcut hassas dengeleri daha da bozma potansiyeli taşıyor. ABD'nin ticari bir gemiye yönelik saldırıya misilleme olarak İran'ı vurması ve ardından İran'ın da ABD hedeflerini vurması, tırmanan bir çatışma döngüsüne işaret ediyor. Bu tür karşılıklı askeri eylemler, bölgedeki istikrarsızlığı artırırken, uluslararası barış ve güvenliği de tehdit ediyor. Diplomatik kanalların açık tutulması ve gerilimin tırmanmasını önleyici adımların atılması büyük önem taşıyor. Küresel enerji piyasaları ve uluslararası ticaret üzerindeki olası etkileri de göz ardı edilmemeli.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →