Trump İran'a Tekrar Yok Olma Tehdidi Savurdu
ABD Başkanı Donald Trump, Cumartı günü yaptığı açıklamada, ABD'nin tekrar savaş başlatmak zorunda kalması halinde İran'ın 'hiçbir varlığının kalmayacağını' söyledi. Ayrıca Tahran'ı ateşkes anlaşmasını ihlal etmekle suçladı. Sosyal medya platformu Truth Social'da bir paylaşım yapan Donald Trump, "Ateşkes anlaşmasını tekrar ihlal ettiği için ABD uçakları az önce İran'ın füze ve drone depolarına ve kıyı radar tesislerine saldırdı." dedi. Trump, tehditkar bir dille, "Öyle bir zaman gelebilir ki, bizim için daha fazla ihtiyatlı olmak mümkün olmayabilir ve son derece başarılı bir şekilde başlattığımız operasyonu askeri olarak tamamlamak zorunda kalabiliriz. Eğer bu olursa, İran İslam Cumhuriyeti'nin hiçbir varlığı kalmayacak!" diye yazdı. Daha önce ABD askeri, İran'daki birden fazla hedefi ikinci kez vurduğunu bildirmişti. Bu saldırılar Cumartı günü gerçekleştirildi. ABD, Hürmüz Boğazı'nda bir kargo gemisine yönelik saldırıya misilleme olarak bu saldırıları düzenlediğini belirtti. ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM) Cumartı günü yaptığı açıklamada, "Ticari gemiye yönelik devam eden İran saldırılarına yanıt olarak, ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM) bugün (Cumartesi) ülkeye saldırdı." dedi. CENTCOM ayrıca, Cuma günü de 2 milyon varil yakıt taşıyan bir tankere İran'ın saldırdığını belirtti. Panama bandıralı tanker olduğu bildirildi. Sosyal medyada paylaşılan 35 saniyelik bir videoda çeşitli yerlerde patlamalar görülüyordu. CENTCOM videoyu paylaştı. Ancak biraz bulanıktı. Gökyüzünden çekilmişti. Paylaşımda ayrıca, ABD Donanması ve Hava Kuvvetleri'nin Hürmüz yakınlarındaki 10 İran askeri tesisini hedef aldığı belirtildi. İran'da savaşın dört ayı: En çok kimler kazandı? 28 Şubat'ta ABD ve İsrail'in ortak saldırısıyla İran savaşı başladı. İki hafta önce İran ve ABD başkanları bir mutabakat zaptı imzaladı. Kalıcı barış için bir anlaşma müzakereleri İsviçre'de başladı. Ancak, Tahran ve Washington arasında varılan mutabakatın ihlal edildiği yönünde karşılıklı suçlamalar defalarca dile getirildi. Hürmüz ve diğer konularda İran-ABD görüşmelerinde neler oldu?
Donald Trump'ın İran'a yönelik 'yok olma' tehdidi ve ABD'nin İran'daki hedeflere yönelik saldırıları, iki ülke arasındaki gerilimin tehlikeli bir boyuta ulaştığını gösteriyor. Ateşkes anlaşmasının ihlal edildiği iddiaları ve karşılıklı suçlamalar, bölgedeki istikrarı daha da tehdit ediyor. Hürmüz Boğazı'ndaki olaylar, küresel enerji piyasaları için de büyük riskler taşıyor. Bu tür askeri çatışmalar, diplomatik çözümlerin önemini bir kez daha vurguluyor. Tarafların itidalli davranması ve tansiyonu düşürmeye yönelik adımlar atması büyük önem taşıyor. Trump'ın bu tür sert söylemleri ve eylemleri, uluslararası ilişkilerde öngörülemezliği artırıyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →