İran Körfez'de Bahreyn ve Kuveyt'e Saldırdı, Ateşkes Gerildi
İran ve ABD, iki haftadan kısa bir süre önce sona erdirdikleri dört aylık savaşla ilgili geçici anlaşmayı ihlal etmekle birbirlerini suçlayarak Körfez'deki saldırılarına devam etti. ABD Başkanı Donald Trump'ın ABD'nin işi 'askeri olarak tamamlama' ihtimali olduğunu belirtmesinden kısa bir süre sonra, Pazar günü erken saatlerde İran, Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD askeri noktalarına füze ve drone saldırıları düzenledi. ABD ordusu daha önce, Hürmüz Boğazı'nda bir tankere yapılan saldırıdan saatler sonra İran'a yeniden saldırdığını bildirmişti. Bu saldırılar, bölgedeki gerilimin tırmandığını ve ateşkesin kırılganlığını gözler önüne seriyor. Taraflar arasındaki suçlamalar ve devam eden askeri eylemler, bölgede istikrarın yeniden sağlanması önündeki engelleri artırıyor.
İran ve ABD arasındaki gerilimin Körfez'de tırmanması ve ateşkesin tehlikeye girmesi, Ortadoğu'daki istikrarsızlığın derinleştiğini gösteriyor. Tarafların birbirini geçici anlaşmayı ihlal etmekle suçlaması, diplomatik çözümlerin ne kadar kırılgan olduğunu ve askeri tırmanma riskinin ne kadar yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Donald Trump yönetiminin 'işi askeri olarak tamamlama' tehdidi ve İran'ın buna karşılık verdiği füze saldırıları, bölgenin daha büyük bir çatışma potansiyeli taşıdığını gösteriyor. Bu tür olaylar, uluslararası toplumun bölgedeki gerilimi azaltma ve diplomatik kanalları açık tutma çabalarını zorlaştırırken, enerji piyasaları ve küresel güvenlik üzerinde de olumsuz etkilere neden oluyor.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →