Kızamık Belirtileriyle Dört Çocuk Daha Hayatını Kaybetti, Binlerce Vaka Tespit Edildi
Bangladeş'te, son 24 saatte (Cumartesi sabah 8'den Pazar sabah 8'e kadar) kızamık belirtileri gösteren dört çocuk daha hayatını kaybetti. Bu süre zarfında ülke genelinde kızamık ve kızamık belirtileriyle 1.057 çocuk hastalandı, bunlardan 116'sında kızamık teşhisi konuldu. Başkent Dakka'da iki, Sylhet'te bir ve Mymensingh'de bir çocuk hayatını kaybetti. 15 Mart'tan bu yana kızamık ve belirtileri nedeniyle toplam 712 çocuk yaşamını yitirdi. Sağlık Bakanlığı'nın raporuna göre, bu tarihten itibaren kızamık belirtileriyle 99.207 çocuk hastalandı ve 11.710'unda kızamık tespit edildi. Toplamda 110.917 çocuk kızamık veya belirtileriyle etkilendi.
Bangladeş'te kızamık salgınının devam etmesi ve artan ölüm vakaları, halk sağlığı açısından ciddi bir alarm vermektedir. Özellikle çocuk ölümlerinin yüksekliği, aşı programlarının etkinliği ve sağlık hizmetlerine erişim konusunda acil önlemler alınması gerektiğini göstermektedir. Kızamık gibi önlenebilir hastalıkların yayılmasının önüne geçmek için aşı oranlarının artırılması ve erken teşhis-tedavi mekanizmalarının güçlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu durum, küresel sağlık kuruluşlarının ve yerel yönetimlerin koordineli bir şekilde çalışarak salgınla mücadele etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
📌 Kaynak
Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.
Orijinal haberi oku →