İki Kezden Fazla Doğum İzni ve Sınırlama Getiren Düzenlemelerin Yasallığı Hakkında Dava Yarın Karara Bağlanacak

📌 Diğer 📰 Bangladesh 🕐 2 saat önce
İki Kezden Fazla Doğum İzni ve Sınırlama Getiren Düzenlemelerin Yasallığı Hakkında Dava Yarın Karara Bağlanacak

Herhangi bir kadın çalışanın ikiden fazla doğum izni kullanamaması ve altı ay çalışmadan doğum izni alamaması gibi yasal düzenlemelerin yasallığına ilişkin davada karar yarın açıklanacak. Yüksek Mahkeme, davayı dinledikten sonra kararı yarın belirledi. Daha önce, 2006 İş Kanunu'nun doğum yardımı alma ve sağlama hakkı ile ilgili 46. maddesi ve Bangladeş Hizmet Kuralları'nın (BSR) doğum izniyle ilgili 197. maddesinin yasallığına karşı Yüksek Mahkeme avukatı Ishrat Hasan tarafından 15 Haziran'da dava açılmıştı. Davacı taraf adına Ishrat Hasan, davada dinlendi. Devlet adına ise Başsavcı Yardımcısı Nur Muhammad Azmi ve Başsavcı Yardımcısı Mohiuddin Mohammad Hanif dinlendi. Avukat Ishrat Hasan, Yüksek Mahkeme'nin davayı dinledikten sonra yarın karar için gün belirlediğini söyledi. Başvurucuya göre, 197. madde uyarınca bir kadın çalışan, tüm kariyeri boyunca ikiden fazla doğum izni kullanamaz. İş Kanunu'nun 46(1) maddesine göre, bir kadın çalışan bir işyerinde en az altı ay çalışmazsa doğum izni alamaz. 46(2) maddesine göre, doğum sırasında iki veya daha fazla çocuğu hayatta olan bir kadın çalışan altı aydan fazla çalışsa bile doğum izni alamaz. Bu düzenlemeler ve maddeler bu davada sorgulanıyor. Davada, üçüncü veya sonraki çocuklar için doğum izni ve yardımlarının sınırlandırılmasıyla ilgili BSR'nin 197(1) ve (1a) maddelerinin neden anayasaya aykırı ilan edilmemesi gerektiği konusunda bir çağrı yapıldı. Ayrıca, doğum izni ve yardımlarının sınırlandırılmasıyla ilgili İş Kanunu'nun 46(1) ve 46(2) maddelerinin neden anayasaya aykırı ilan edilmemesi gerektiği konusunda da bir çağrı yapıldı. Davada, Kabine Sekreteri, iki Adalet Bakanlığı sekreteri, Kamu Yönetimi Sekreteri, Kadın ve Çocuk İşleri Sekreteri, Sosyal Refah Sekreteri, Sağlık Sekreteri dahil 13 kişi davalı olarak gösterildi. Dava açıldıktan sonra 15 Haziran'da avukat Ishrat Hasan, 'Genel olarak, iki düzenlemenin temel fikri, üçüncü çocuk için doğum izni olmamasıdır. Hatta İş Kanunu'na göre altı aydan az çalışan bir kadın, ilk veya ikinci çocuk için bile doğum izni alamayacaktır, bu çok insafsızcadır' dedi. Bir kadın, ilk, ikinci veya üçüncü çocuğunu doğururken fiziksel risk, tıbbi tedavi, dinlenme ve yenidoğan bakımı ihtiyacı aynıdır. Bu nedenle, sadece çocuk sayısına göre doğum izni veya yardımlarından mahrum bırakmak ayrımcı, mantıksız ve anayasaya aykırıdır. İkiden fazla doğum izni olmaması ve sınırlı olmasıyla ilgili düzenlemelerin yasallığına ilişkin dava.

🧠 Editör Yapay Zekâ Analizi

Bangladeş'te doğum izinlerinin sınırlandırılmasına ilişkin yasal düzenlemelerin yasallığı hakkındaki dava, kadın çalışanların hakları ve anayasal eşitlik ilkeleri açısından büyük önem taşıyor. İş Kanunu'nun 46. maddesi ve Bangladeş Hizmet Kuralları'nın 197. maddesinin, üçüncü veya sonraki çocuklar için doğum izni verilmemesi veya altı ay çalışma şartı gibi düzenlemeleri, kadınların annelik haklarını kısıtladığı ve anayasaya aykırı olduğu iddiaları, bu davanın temelini oluşturuyor. Avukat Ishrat Hasan'ın belirttiği gibi, doğumla ilgili fiziksel riskler ve bakım ihtiyaçları, çocuk sayısına bakılmaksızın aynıdır. Bu nedenle, doğum izinlerinin sınırlandırılması, cinsiyet temelli ayrımcılık olarak değerlendirilebilir. Yüksek Mahkeme'nin bu konudaki kararı, Bangladeş'teki kadın çalışanların hakları ve toplumsal cinsiyet eşitliği açısından emsal teşkil edecektir.

📌 Kaynak

Bu haber XML kaynağından derlenmiştir. Tamamı için orijinal habere gidin.

Orijinal haberi oku →
📱
News AI World — Mobil uygulama
Bu haberleri 45 dilde, anlık çeviriyle cebinde. Erken erişim için Gmail adresini bırak.
← Tüm haberlere dön